poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Sweterek z dziurkami OPIS I SCHEMAT po polsku.




Ponieważ ciągle dostaje prośby dotyczące schematu do tego sweterka
postanowiłam  opracować go po polsku.

Wykonanie sweterka jest bardzo proste. 
Składa się on z samych prostokątów. Dwa duże (48x55 cm) prostokąty stanowią przód i tył. Zaczynamy ściągaczem (oczko lewe-oczko prawe) i wykonujemy  do 6 cm, potem zwężamy (jak zaznaczono na schemacie ściągacza) i przechodzimy do wzoru dziurek. Dwa cm przed końcem na wys. ok 52 cm znów wykonujemy ściągacz. Tak samo wykonujemy rękawy z tą różnicą, że tu na górze nie robimy ściągacza. Na koniec zszywamy rękawy, przód i tył (zostawiamy "dziurę" szer 20 cm w miejscu gdzie będą przyszyte rękawy, oraz "dziurę" na dekolt ). 
Ja wykonałam go z włóczki    Jeans YarnArt w kolorze łososiowym. Włóczka to mieszanka akrylu z bawełną, bardzo fajna, ale rozciąga się podczas noszenia (na początku) i to trzeba wziąć pod uwagę (ja nie wzięłam i mój sweterek jest b. szeroki:)). Użyłam drutów nr. 4.




 I jeszcze przybliżony wzór dziurkowany oraz schematy wykonania poszczególnych symboli:



Mam nadzieję, że pomogłam. Jeżeli coś jeszcze jest nie jasne- pytajcie śmiało:) Pozdrawiam

4 komentarze: